نوآورد

نوآورد بلاگ، وابسته به وبسایت نوآورد در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

نوآورد

نوآورد بلاگ، وابسته به وبسایت نوآورد در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

  • ۰
  • ۰

پیشگیری از حملات قلبی
محققان ثابت کرده‌اند آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کنجد مانند سسامول و سسامین با پایین آوردن سطح کلسترول بد و فشار خون می‌توانند در پیشگیری از خطر حمله‌های قلبی موثر باشند. آن‌ها به بیماران قلبی، مخصوصاً کسانی که دچار کلسترول بالا و گرفتگی عروق هستند، توصیه می‌کنند به جای استفاده از کره در وعده صبحانه یا عصرانه، مقداری کنجد خام را آسیاب و از آن برای طعم دادن به لقمه نان و پنیرشان استفاده کنند.

روغن کنجد هم خواصی مشابه خود کنجد دارد بنابراین بیماران قلبی می‌توانند در صورت تمایل از این روغن برای پخت‌وپز یا طعم دادن به سالادشان استفاده کنند. برای استفاده از روغن کنجد برای پخت‌وپز یا سرخ کردن، باید انواعی از آن را بخرید که روی برچسبش عبارت «مخصوص سرخ کردن» یا «مخصوص پخت‌وپز» وجود داشته باشد.

کنجد؛ منبع عظیم مس
دانه‌ سبوس دار کنجد یک منبع فوق‌العاده مس می‌باشد. مس در بدن آنزیم‌های زیادی تولید می‌کند که برای ساخت هموگلوبین‌ها و کلاژن لازم است. کلاژن پروتئینی است که در ساخت و احیای بافت‌ها شرکت دارد. آنزیم‌های متعدد موجود در مس به بدن کمک می‌کنند تا با رادیکال‌های آزاد مقابله کند. رادیکال‌های آزاد به سلامت سلول‌ها رحم نمی‌کند و باعث پیری آن‌ها می‌شود. از این گذشته این مولکول‌های آسیب رسان باعث ابتلا به بیماری‌های زیادی مانند سرطان می‌شود.

خواص درمانی و دارویی کنجد

  • ۹۵/۰۱/۰۹
  • بنیاد نوآورد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی