نوآورد

نوآورد بلاگ، وابسته به وبسایت نوآورد در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

نوآورد

نوآورد بلاگ، وابسته به وبسایت نوآورد در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

خواص پرتقال برای سلامتی

مرکبات و آب‌ مروارید

حتماً با خواندن این میان تیتر به یاد پدربزرگ و یا مادربزرگ‌ تان افتاده‌اید که چندی پیش چشم ‌هایش را به دلیل آب مروارید جراحی کرد. بد نیست، بدانید که اگر این عزیزان از این گروه میوه‌ها بیشتر استفاده می ‌کردند احتمال این که به این بیماری مبتلا شوند، کمتر بود؛ زیرا دیده شده است افرادی که در روز کمتر از ۱۲۵ میلی ‌گرم ویتامین C دریافت می‌ کنند در مقایسه با افرادی که بیش از ۵۰۰ میلی ‌گرم از این ماده مغذی را به بدن ‌شان می ‌رسانند، ۴ برابر بیشتر احتمال دارد که چشمان ‌شان به این مشکل دچار شود. جالب است بدانید که هر ۱۰۰ گرم لیمو و یا پرتقال متوسط ۵۳ تا ۵۴ میلی ‌گرم از این ویتامین را داراست که میزان قابل توجهی بوده و به نظر می ‌رسد که مرتب خوردن ‌شان از ضخیم شدن عدسی چشم پیشگیری می‌ کند .

بهترین میوه برای درمان چاقی

مصرف پرتقال بهترین درمان چاقی است و با مصرف آن کمبود املاح بدن برطرف و مقاومت طبیعی بدن زیاد می‌شود. افرادی که چاق هستند، اگر رژیم پرتقال بگیرند، در رفع چاقی بسیار موثر است. در این رژیم باید چند روز پرتقال بخورند . برای معالجه چاقی و گرفتن رژیم لاغری، یک عدد پرتقال و ۳ عدد لیمو را به برش‌های نازکی ببرید و آن را مدت ۱۰ دقیقه در نیم لیتر آب بجوشانید. ۲ قاشق سوپ‌خوری عسل را به آن اضافه کنید و دوباره ۵ دقیقه آن را بجوشانید. بعد آن را صاف و بگذارید سرد شود و هر روز ۳ استکان کوچک از آن را میل کنید.

در خانه ای که پرتقال باشد سرماخوردگی رنگ می بازد

می پرسید چرا؟ به خاطر میزان بالای ویتامین C موجود در آن. چون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. سلول های سیستم ایمنی بدن مانند سربازهایی هستند که از بدن مراقبت می کنند و مانع از سرماخوردگی و بیماری های ویروسی دیگر می شوند. این ویتامین به طور مستقیم روی عفونت تاثیر نمی گذارد اما علائم مربوط به آن را کاهش و تسکین می دهد. توصیه می کنیم از همین امروز روزانه یک عدد پرتقال نوش جان کنید. همین میزان نصف نیاز روزانه ی بدن ما به ویتامین C (60 میلی گرم) را تامین می کند. اگر آب پرتقال را ترجیح می دهید حتما خودتان در منزل اقدام به تهیه ی آن بکنید. آب پرتقال های صنعتی حاوی میزان زیادی قند افزوده هستند. توصیه می کنیم بعد از گرفتن آب پرتقال آن را خیلی زود مصرف کنید.

پرتقال باعث کاهش کلسترول بد می شود

پرتقال به دلیل دارا بودن فیبرهای غذایی تاثیر زیادی روی کلسترول خون دارد. نتایج پژوهش ها نشان می دهد که مصرف آب پرتقال برای افرادی که چربی خون شان بالاست مفید است به خاطر اینکه می تواند چربی خون را پایین بیاورد.. این خاصیت مدیون وجود پکتین(Pectin ) یا ماده الیافی پوست و ورقه های نازک مابین پره های پرتقال است. در مواردی که هدف کاهش کلسترول و تأمین سلامت شریان ها باشد، برای استفاده از حداکثر نیروی درمانی پرتقال، توصیه می شود که پرتقال را با لایه سفید رنگ زیر پوست و لایه های نازک داخل پرتقال که حاوی پکتین هستند مصرف کنید.

پرتقال: رفیق سلامتی و دوست تناسب اندام

پرتقال سرشار از کلسیم(۴۰ میلی گرم)، آب(۸۵ درصد) و مقدار کمی کالری ( حدود ۵۰ کیلوکاری برای هر یک عدد) و در واقع یک ماده ی غذایی کامل و همه چیز تمام است. اگر رژیم گرفته اید و می خواهید میزان کالری های دریافتی تان را بدون محروم کردن خود از مواد مغذی کاهش دهید می توانید به جای موز یا انگور، پرتقال میل کنید. توجه داشته باشید که پرتقال همچنین باعث افزایش جذب آهن می شود. در نتیجه توصیه می کنیم بعد از مصرف به عنوان مثال عدس حتما یک عدد پرتقال میل کنید. البته همیشه یادتان باشد که برای تناسب اندام و لاغری نیاز به یک برنامه ی غذایی سالم و تحرک بدنی کافی دارید.

پرتقال: سرطان را از خود دور کنید

یک عدد پرتقال حاوی بیش از ۱۷۰ نوع مواد مغذی متفاوت است. بیشتر این مواد مغذی خواص ضدالتهابی دارند، تومورها را نابود می‌کنند و از تشکیل لخته‌های خونی پیشگیری می‌کنند. مواد مغذی موجود در پرتقال به خصوص پولیفنول‌های آن خواص آنتی اکسیدانیِ بسیار قوی دارد، ضد ویروس و ضد آلرژی است و با سلول‌های سرطان زا مقابله می‌کند.
نتایج بررسی‌هایی که محققان استرالیایی انجام دادند و در سال ۲۰۰۳ با عنوان «فواید مرکبات» در ۲۴۸ صفحه به چاپ رسید نشان می‌دهد ...

در صورت تمایل به مطالعه متن کامل مقاله می توانید به وبسایت نوآورد مراجعه فرمایید.

  • بنیاد نوآورد
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • بنیاد نوآورد
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • بنیاد نوآورد