نوآورد

نوآورد بلاگ، وابسته به وبسایت نوآورد در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

نوآورد

نوآورد بلاگ، وابسته به وبسایت نوآورد در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فواید لبو

لبو، مفید برای مغز شما
لبو سرشار از نیترات است که می‌تواند از مغز مراقبت کند. این ترکیب در هنگام هضم به نیتریت تبدیل می‌شود. برای همین هم می‌تواند باعث گشادتر شدن رگ‌های خونی مغز شده و انتقال اکسیژن را با سهولت بیشتری انجام دهد. محققان آمریکایی روی 14 داوطلب 70 سال و بیشتر مطالعاتی انجام دادند. آن‌ها مشاهده کردند روند پیری سلول‌های مغز در افرادی که روزانه آب لبو می‌نوشند و نیترات جذب می‌کنند کُندتر صورت می‌گیرد.

آب لبو باعث حفظ جوانی مغز می شود. مطالعات نشان می دهد که فقدان اکسید نیترات مانع از جریان خون مغزی می شود که این به معنای سرعت روند پیری مغز و مرگ نورون هاست. مصرف لبو به احیای دوباره بخش کورتکس قدامی مغز که مسئول عملکرد شناختی مغز است کمک می کند. در نتیجه مانع از بروز اختلالات مغزی مرتبط با سن نظیر دمانس، آلزایمر و زوال عقل می شود.

  • بنیاد نوآورد
  • ۰
  • ۰

افزایش کیفیت اسپرم با مصرف هویج
محققان دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسیده‌اند که داشتن رژیم غذایی سرشار از بتاکاروتن (موجود در هویج) باعث بهبود کیفیت اسپرم می شود
. محققان آمریکایی روی حدود 200 مرد جوان که رژیمی سرشار از میوه و سبزیجات داشته اند بررسی هایی انجام دادند.

به طور کلی میوه ها و سبزیجات زرد و نارنجی رنگ به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی ناشی از رنگدانه هایشان برای سلامتی مفید است و محققان مشاهده کردند که مصرف میزان بالای کاروتنوئیدها تاثیر مثبتی روی کیفیت اسپرم دارد. محققان مشاهده کردند جنبندگی منی دانه ها در مردهایی که هویج بیشتری مصرف می کنند بین 6.5 تا 8 درصد بیشتر است.

خانواده این رنگدانه ها حاوی دو ترکیب مهم است: بتاکاروتن ها و لیکوپن. محققان مشاهده کردند جنبندگی منی دانه ها و کیفیت اسپرم در مردان جوان و سالمی که کاروتنوئید بیشتری مصرف می کنند بالاتر است. به خاطر این که بتاکاروتن خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد و تاثیر زیادی روی سلامتی می گذارد.

مقاله منبع «هویج و خواص شگفت انگیزش»

منبع: تبیان

  • بنیاد نوآورد
  • ۰
  • ۰

تقویم میلادی
تقویم میلادی همان گونه که از نام آن مشخص است بر اساس میلاد حضرت مسیح (ع) می باشد. این روش محاسبه تاریخ و زمان پیش از تولد حضرت مسیح در روم مورد استفاده بوده است و پس از آن در دوره مسیحی با همان روش قبل پذیرفته شد اما مبدا تاریخ به تولد حضرت مسیح تغییر یافت. تقویم میلادی اولیه با نام تقویم ژولین (
Julian)یا ژولینی شناخته می شود. در گاهشماری میلادی هر سال از ۳۶۵ روز تشکیل یافته است و هر چهار سال یک روز به روز های آن اضافه می شود و در واقع هر سال از ۳۶۵.۲۵ روز تشکیل شده است که در اصطلاح به سالی که به جای ۳۶۵ روز، ۳۶۶ روز دارد سال کبیسه گفته می شود.

ادامه این متن در مقاله «تبدیل تاریخ شمسی به میلادی» قابل مشاهده است.

منابع مقاله: بنیاد ویکی پدیا

  • بنیاد نوآورد
  • ۰
  • ۰

مقابله با اختلال نعوظ
به عقیده‌ی محققان آمریکایی سیترولین موجود در هندوانه با مشکلات نعوظی آقایان مقابله می‌کند. این ترکیب که بیشتر در پوست هندوانه قرار دارد مانند ویاگرا عمل می‌کند و با مشکلات جنسی مقابله می‌کند به این ترتیب که بدون ایجاد عوارض جانبی باعث می‌شود خون در رگ‌ها به راحتی جریان داشته باشد. البته برای این کار لازم است که یک و نیم لیتر آب خالص هندوانه میل کنید و این کار هم باعث می‌شود که مدام سراغ توالت را بگیرید. به عقیده‌ی محققان هندوانه می‌تواند تأثیر مثبتی روی روابط عاشقانه‌ی شما بگذارد اما اگر مشکل جدی است نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای داروهای پزشکی باشد
.


فرازهایی از مقاله «خواص هندوانه -21 خاصیت هندوانه برای سلامتی»

منابع: تبیان

  • بنیاد نوآورد
  • ۰
  • ۰

شلغم و حفظ سلامت دستگاه گوارش
یکی از ترکیبات قابل توجه در شلغم فیبر است. فیبر سبب حجیم شدن مدفوع و دفع راحت‌تر و سریع‌تر آن شده، بنابراین خطر تماس مواد سرطان‌زا با سلول‌های روده را کمتر می‌کند. علاوه بر اثرات فوق، فیبر سبب افزایش رشد و تکثیر باکترهای مفید و مانع رشد باکتری‌های مضر در روده می‌شود و در عین حال بر اثر تخمیر فیبر در روده اسید بوتیریک تولید می‌شود که منشا انرژی برای سلول‌های روده است و به حفظ سلامت سلو‌ل‌های روده کمک نموده و موجب کاهش احتمال ابتلا به سرطان روده می‌شود
.

متن کامل مقاله «خواص شلغم برای سلامتی»

منابع: برترین ها تبیان ایران ناز

  • بنیاد نوآورد
  • ۰
  • ۰

مشکلات روده
موز برای همه حتی افرادی که دارای روده‌های حساس هستند قابل‌مصرف است و تنها میوه‌ای است که در صورت وجود مشکل ورم معده و روده تجویز می‌شود زیرا تسکین‌دهنده است و باعث تقویت معده و روده می‌شود. این میوه می تواند فضای اسیدی که میوه های دیگر ممکن است در معده بوجود آورند را از میان ببرد و محیط معده را خنثی نگه دارد.

موز دارای یک ماده مغذی به نام نشاسته مقاوم است. دستگاه گوارش انسان نمی‌تواند این نوع نشاسته را هضم کند اما باکتری‌های خوب که در روده وجود دارند از این نشاسته تغذیه می‌کنند. بر خلاف سایر مواد غذایی، موز موجب آرامش معده می‌شود؛ همچنین موز جزو اصلی رژیم غذایی BRAT (متشکل از موز، برنج، سیب، نان برشته) است که برای کمک به کاهش اسهال و مشکلات معده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقاله اصلی «25 مورد از خواص موز برای سلامتی و پوست»

منابع: ایرنا تبیان

  • بنیاد نوآورد