نوآورد

نوآورد بلاگ، وابسته به وبسایت نوآورد در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

نوآورد

نوآورد بلاگ، وابسته به وبسایت نوآورد در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

  • ۰
  • ۰

آموزش شنا و آب بازی در استخر یکی از آن دسته اقدامات مهمی است که اگرچه موجب نشاط کودک و والدینش می‌شود، اما واقعیت است که آنها درباره نحوه آشنا کردن اصولی کودک با آب و محیط‌هایی همچون استخر اطلاعات زیادی ندارند. در این گزارش به بیان هر آنچه که در خصوص آشنا کردن کودکان با شنا و محیط‌های آبی نیاز دارید پرداخته‌ایم.

در فرآیند آموزش شنا به کودکان و به ویژه کودکان نوپا ممکن است سؤالات زیادی به ذهن والدین خطور کند. آنها از خود می‌پرسند که آیا می‌توان کودک نوپایی که هنوز پوشک می‌شود را در استخرهای کوچک خانگی قرار داد؟ آیا می‌توان کودکی را که دست یا پایش گچ گرفته شده را به استخر برد؟ (با درنظر گرفتن این نکته که پوشش محافظتی مخصوص نیز بر روی عضو گچ گرفته شده کشیده شده است)

آیا می‌توان کودک را درحالی که گوش‌گیر در گوش‌هایش قرار داده به داخل استخر برد؟ و آیا امکان بیمار شدن کودک در اثر باکتری‌های موجود در آب استخر وجود دارد؟ این‌ها از جمله سؤالاتی است که معمولا والدین برای آموزش شنا و آشنا کردن کودک با محیط‌های آبی مطرح می‌کنند.

چند نکته درباره شنا کردن کودکان در استخر

هر از گاهی کودک را از آب خارج کرده و پوشکش را بررسی کنید
یادتان باشد که شلوارهای مخصوص شنا یا پوشکهایی که برای این منظور وجود دارد دافع آب بوده و به خوبی به قسمتهای فوقانی نیم تنه پایینی کودک می چسبند اما واقعیت این است که ضد آب نیستند. پس اگر مدفوع کودک در حین آب بازی از او خارج شود به احتمال فراوان به بیرون از شلوار یا پوشک نشت کرده و در نتیجه آب استخر آلوده می‌شود
.

از آن گذشته یک پوشک خشک ممکن است آلوده به میکروب‌های عامل اسهال باشند که در صورت قرار گرفتن در محیط‌های آبی از جمله استخر، آب آن را آلوده می‌کند و این می‌تواند برای سلامت کودک بسیار مخاطره‌انگیز باشد. این شرایط برای آن دسته از افرادی که سیستم ایمنی بدنی چندان قوی ندارند خطرناک‌تر خواهد بود.

ریخته شدن ادرار در آب استخر در مقایسه با نشت مدفوع در این محیط به مراتب خطرات کمتری به همراه دارد. با این حال نمی‌توان به درستی تشخیص داد که کودکی که در استخر قرار داشته و پوشک شده است چه موقع ادرار می‌کند یا چه زمان مدفوع. بهترین کار این است که هر از گاهی کودک را از آب خارج کرده و پوشکش را بررسی کنید. همچنین نباید کودکی که دچار اسهال شده را به داخل استخر یا هر محیط آبی دیگری برد.

عوارض و خطرات احتمالی خوردن آب استخر توسط کودک
اینکه کودک در روزهای نخست آشنایی با محیط هایی همچون استخر، آب قورت دهد اتفاقی طبیعی است که در دفعات اول ممکن است موجب نگرانی والدین هم شود. اما نگران نباشید چون خوردن مقدار کمی از آب استخر خطری برای سلامت کودک به همراه ندارد اما اگر این روند بیشتر شده و کودک آب زیادی بخورد، ممکن است خطراتی برای سلامتی‌اش ایجاد شده و حتی بیمار شود. به کودک آموزش دهید که پس از هر بار خوردن آب استخر، آن را تا می‌توان بیرون برگرداند
.

متن کامل مقاله در وبسایت نوآورد قابل مشاهده است.

منبع: نوآورد نی نی سایت

  • ۹۴/۱۱/۱۰
  • بنیاد نوآورد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی